Przy jakim przebiegu wymienić pasek rozrządu?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jama89
    L&K
    • 2008
    • 1214

    #51
    Amalus, ale pompy wody to nie musiales zmieniac po takim przebiegu. zmienia sie przy 2. rozrzadzie czyli ok 180 kkm
    Octavia 1.9 TDI ASZ


    .

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #52
      Zamieszczone przez jama89
      Amalus, ale pompy wody to nie musiales zmieniac po takim przebiegu. zmienia sie przy 2. rozrzadzie czyli ok 180 kkm
      Albo zmienisz za kolejne 40kkm. Z pompa wody jak z turbina. Dzis jest dobra, jutro cieknie, albo ukreca sie walek
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • jama89
        L&K
        • 2008
        • 1214

        #53
        Zamieszczone przez Maicroft
        Albo zmienisz za kolejne 40kkm. Z pompa wody jak z turbina. Dzis jest dobra, jutro cieknie, albo ukreca sie walek
        no wsumie tak, ale to juz jest pech
        Octavia 1.9 TDI ASZ


        .

        Komentarz

        • star200
          Ambiente
          • 2009
          • 177

          #54
          pompę razem z paskiem koledzy :!: jedno grzebanie, a po za tym zatarta pompa=urwany pasek...oj to zaboli, zwłaszcza wasze disle :shock:

          Komentarz

          • Amalus
            Classic
            • 2009
            • 20

            #55
            Sorry, że się długo nie odzywałem. Za wszystkie czynności w Jankach zapłaciłem 4 tysiaki (tarcze przednie, klocki, odbojniki amorków z tyłu, metalowo gumowe z przodu, filtry, oleje, rozrząd z pompą + pełny przegląd po 90kkm). Z rachunku wychodzi prawie po połowie za częśći i za robociznę. Wiem, że nie mało, ale zależało mi na czasie bo wyjeżdżałem i auto miało być sprawne. Tak jak pisałem jeżdżę już ponad miesiąc od wizyty w Service- Zalewscy i wszystko O.K. Obsługa miła. Zaprosili na warsztat, pokazali co wg nich do wymiany i powiedzieli, że decyzja należy do mnie. Może i uczciwie postapili, ale z drugiej strony czy do końca można ufać ASO? Pozdrowionka!

            Komentarz

            • zipped79
              Classic
              • 2009
              • 31

              #56
              właśnie jestem po wymianie rozrządu, pompy wody, paska alternatora, z rolkami, płynu chłodniczego koszt 1000zł z robocizną (na dobrej jakości elementach)wymienione po około 70tys i wszystko za wyjątkiem samego paska rozrządu wymagało wymiany, może by rozrząd doganiał 90tys ale pasek alternatora był w złym stanie a tu może sie zdażyć, że pęknięty pasak alternatora wkręci się w pasek rozrządu i dupa. Więc czemu ryzykować?
              TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

              Komentarz

              • kornat
                Rider
                • 2007
                • 578

                #57
                A ile dałiście za kpl rozrząd (pasek, rolki, napinacz, pompa wody)? do silnika AHF

                Komentarz

                • Lashlo
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1455

                  #58
                  Panowie
                  A co sadzicie o mojej sytuacji? Octa ma ponad 2 lata (1.9 AXR) zaraz 90 tys i przeglad,ale przy wczesniejszym pytalem sie serwisu autoryzowanego gdzie serwisuje od nowosci i mowia mi,ze rozrzad w tych slinikach sie robi co 120 tys... Moga zrobic przy 90 tys,ale nie ma potrzeby.
                  W sumie nie na reke chyba serwisowi odwlekac naprawe,bo to w koncu ich zarobek...
                  Sam nie wiem.Robic przy przegladzie 90 tys??

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #59
                    Ja uznaje zasade w tych nowszych, ze albo 120kkm albo 5 lat. Kiedy gorsze montowali
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • sylwek44
                      Drive
                      • 2009
                      • 71

                      #60
                      Diesel 90 tyś km.

                      Komentarz

                      • zipped79
                        Classic
                        • 2009
                        • 31

                        #61
                        Lashlo, a jak Ci walnie pasek to co zrobi serwis? Może lepiej dmuchać na zimne?
                        TDI AHF 110KM 5,22l/100km ekonomia przy normalnej jeździe

                        Komentarz

                        • Lashlo
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1455

                          #62
                          zipped79, oto jest pytanie.Oni w ASO patrzyli w jakies papiery,ze te sliniki po 2006 roku juz nie co 90k a 120k.Z 2 strony moga powiedziec,ze auto po gwarancji i dupa :-(((
                          Chyba jednak przy 90 zrobie.Spac bede bezpieczniej.

                          Komentarz

                          • star200
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 177

                            #63
                            A czyli jeszcze dla 1,9TDI zwiększyli interwały do 120kkm?? Myślałem że dla 2,0TDI

                            Komentarz

                            • orzel720
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 2267
                              • Superb III (3V3)

                              #64
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              To oni takich rzeczy nie naprawiaja, tylko jak juz to wykrecaja i zawoza do kogos, a potem montuja :diabelski_usmiech
                              Bo teraz są prawie sami "wymieniacze" a nie mechanicy :evil: Ja akurat dzięki Bogu i partii mam obok rodzinnego (dosłownie) mechanika szczegóły w podpisie

                              [ Dodano: Wto 21 Wrz, 10 14:35 ]
                              Zamieszczone przez kowal 2002
                              A w "ustnym" rozporządzeniu kierownika każdego ASO/serwisu skierowanym do podwładnych-mechaników jest "Pie..ol rozpiskę i wymieniaj każdemu w cholerę przy 90 tyś km..." :diabelski_usmiech

                              Bardzo jestem ciekawy czy którekolwiek ASO zaryzykowało by wymianę paska dopiero przy 150 kkm ( zakładając oczywiście że samochód ciągle byłby na gwarancji )...
                              Na gwarancji rozrząd chyba i tak trzeba zapłacić za wszystko bo inaczejgw przestanie obowiązywać a i tak Klient Zapłaci... :twisted:

                              Komentarz

                              • Mihau
                                RS
                                • 2009
                                • 7460
                                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                #65
                                a jak z rozrządem w 1.8 TSI? kiedy wymienić? bo szukam w książce serwisowej i instrukcji i nie mogę znaleźć :roll:
                                O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                Komentarz

                                • orzel720
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 2267
                                  • Superb III (3V3)

                                  #66
                                  Zamieszczone przez star200
                                  A czyli jeszcze dla 1,9TDI zwiększyli interwały do 120kkm?? Myślałem że dla 2,0TDI
                                  jako że mam OII 2008 r z przebiegiem 85kkm to też zaczynałem myśleć o rozrządzie Spotkałem się z moim mechanikiem - kuzynem Tomkiem i przedstawiłem sprawę. On na to że w OII 1.9 BXE są jakieś mocniejsze paski i nie spotkał się z pękniętym paskiem w tym silniku a robią praktycznie auta z grupy VAG - specjalizacja Skoda, w sumie już od 1991r. Określił przebieg Do 120000 km ale pech może się zdarzyć na to nie ma rady.

                                  Komentarz

                                  • piotrek_os
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 8160
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #67
                                    orzel720, to samo mi powiedzeili w ASO, ze ok 120 tys myslec o rozrządzie, bo tez mi wspominali o mocnejszym pasku
                                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                    Komentarz

                                    • orzel720
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 2267
                                      • Superb III (3V3)

                                      #68
                                      Zamieszczone przez piotrek_os
                                      orzel720, to samo mi powiedzeili w ASO, ze ok 120 tys myslec o rozrządzie, bo tez mi wspominali o mocnejszym pasku
                                      czyli coś w tym jest

                                      Komentarz

                                      • voytek
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 480
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        #69
                                        Zamieszczone przez Mihau
                                        a jak z rozrządem w 1.8 TSI? kiedy wymienić? bo szukam w książce serwisowej i instrukcji i nie mogę znaleźć :roll:
                                        W 1.8 TSI mamy rozrząd na łańcuchu Zero paska. Czyli przynajmniej teoretycznie nic nie wymieniamy.

                                        Komentarz

                                        • Lashlo
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 1455

                                          #70
                                          A mi przy 103 tys stwierdzili,ze sa jakies nowe wytyczne i pomimo,ze mam co 120 tys wymiane,wymienic mi kazali przy 105 i pozniej juz co 90 tys. Elementy rozrzadu byly w stanie idealnym i spokojnie do tych 120 tys by wytrzymaly,ale ponoc to SAP tak wymyslil...

                                          Komentarz

                                          • DGW
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 2330

                                            #71
                                            Zamieszczone przez piotrek_os
                                            orzel720, to samo mi powiedzeili w ASO, ze ok 120 tys myslec o rozrządzie, bo tez mi wspominali o mocnejszym pasku
                                            Zamieszczone przez orzel720
                                            On na to że w OII 1.9 BXE są jakieś mocniejsze paski
                                            To powiedzcie mi lub się dowiedzcie u Swoich źródeł czym różni się pasek ze starego ASZ-a czy ARL-a czy innego 1.9 PD od 1.9 AXR :?: :?: :?:
                                            Ciekaw jestem odpowiedzi bo to ten sam pasek :lol:
                                            Tak samo jak rolka i napinacz choć napinacz w jednym z silników 1.9tdi PD jest inny. Pompa wody z kolei różni się w starszych i nowych motorach

                                            Potwierdzić tylko mogę że też nie słyszałem jeszcze o zerwaniu paska w PD, szybciej lecą rolki

                                            [ Dodano: Wto 21 Wrz, 10 23:28 ]
                                            Zamieszczone przez Lashlo
                                            Elementy rozrzadu byly w stanie idealnym
                                            przykro mi ale tego nikt nie jest w stanie stwierdzić dlatego też wymienia się te elementy regularnie co pewien przebieg (tu chodzi bardziej o zmęczenie materiału którego gołe oko nie określi)
                                            NFPNorth-West
                                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                            WARSZTAT www.dsize.pl
                                            ->
                                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                            Komentarz

                                            • tadfi
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 501
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                              #72
                                              A w moim wymienili jeszcze jak autko było na gwarancji przy 120 kkm. RM 2006, 1.9 TDI BJB.
                                              TadFi
                                              Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                                              Komentarz

                                              • Mihau
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 7460
                                                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                                #73
                                                Zamieszczone przez voytek
                                                W 1.8 TSI mamy rozrząd na łańcuchu Zero paska. Czyli przynajmniej teoretycznie nic nie wymieniamy.
                                                no to git ale jak patrzyłem w komórę silnika to jakbym pasek widział
                                                O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                                Komentarz

                                                • voytek
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 480
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez Mihau
                                                  Zamieszczone przez voytek
                                                  W 1.8 TSI mamy rozrząd na łańcuchu Zero paska. Czyli przynajmniej teoretycznie nic nie wymieniamy.
                                                  no to git ale jak patrzyłem w komórę silnika to jakbym pasek widział
                                                  Na pewno jest łańcuch. Zobacz jeszcze tutaj:
                                                  Blogger jest narzędziem oferowanym przez firmę Google, służącym do publikowania blogów i łatwego dzielenia się swoimi przemyśleniami z całym światem. Blogger ułatwia publikowanie tekstu, zdjęć i filmów na blogu osobistym lub blogu zespołu.

                                                  Okazuje się, że jest jednak krótki pasek, nie napędza jednak rozrządu, tylko pompę wody. Zdaniem jednego z ASO, nie podlega on jednak okresowej wymianie.

                                                  Komentarz

                                                  • Grisza
                                                    Drive
                                                    • 2008
                                                    • 71

                                                    #75
                                                    Ja w moim AHF wymieniałem od razu po zakupie,
                                                    pasek (+ 2 napinacze + 3 rolki) + pompa wody + simering + śruba + robocizna = 1300 zł
                                                    (stan licznika 191kkm, teraz 230kkm)
                                                    ale myślę że można taniej :P

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...